Garantie en klachten

Garantie en klachten

Voor onze webshop gelden de volgende garanties:

7 dagen op snijbloemen
2 maanden op perk- en kamerplanten
3 jaar op al onze andere producten

Onze garanties doen niets af aan de wettelijke garanties waar u als consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat u als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.  
Mocht een leverancier langer dan 3 jaar garantie bieden op zijn producten, dan hanteren wij uiteraard deze langere garantietermijn.

De kosten voor het terugsturen naar Tuinland van een product, gekocht in onze Tuinlandwebshop, welke onder de garantie valt, neemt Tuinland voor zijn rekening. Dit geldt ook voor het opsturen van een vervangend of gerepareerd product terug naar de klant.

De afleverbon is tevens uw garantiebewijs.

Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent over uw aankopen. Mocht uw bestelling niet aan uw verwachting voldoen, is er iets mis gegaan bij de bezorging/het transport of heeft u een klacht, neemt u dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier, via een e-mail aan webshop@tuinland.nl ,door te bellen met 050 54 21 322 of door te schrijven naar Tuinland Klantenservice, Peizerweg 91, 9727 AH Groningen.

Een bij Tuinland ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door Tuinland beantwoord. Mocht uw klacht een langere verwerkingstijd nodig hebben dan antwoordt Tuinland binnen een termijn van 14 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer u een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Samen met u zorgt Tuinland voor een goede oplossing.

Wanneer een klacht/geschil niet door Tuinland opgelost kan worden, kunt u uw klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl
Ook kunt u met een geschil terecht bij het Europese ODR platform, http://ec.europa.eu/consumers/odr/


Voor onze winkels gelden dezelfde garanties.

Wanneer u aanspraak wilt maken op onze garanties, meldt u dan bij de klantenservice van één van onze vestigingen met het product en een aankoopbewijs.

Ruilen:
Ruilen kan tot 30 dagen na aankoop met het aankoopbewijs en in de originele verpakking, indien dit redelijkerwijs mogelijk is.




 

Naar top