• 4 grote winkels
  • Al 100 jaar plant- en tuinkennis
  • Webshop
0
Totaal:  €0,00
Bestellen

Onze winkel

1. Wat zijn de openingstijden van Tuinland?
Groningen

Maandag t/m woensdag 10.00-18.00
Donderdag 10.00-21.00
Vrijdag & zaterdag 10.00-18.00
Zondag  12.00-17.00


Zwolle
Maandag t/m woensdag 10.00-18.00
Donderdag 10.00-21.00
Vrijdag 10.00-18.00
Zaterdag 10.00-18.00
Zondag 12.00-17.00


Wilp
Maandag t/m donderdag 10.00-18.00
Vrijdag 10.00-18.00
Zaterdag 10.00-17.00
Zondag  12.00-17.00

Assen
Maandag t/m donderdag 10.00-18.00
Vrijdag 10.00-21.00
Zaterdag 10.00-18.00
Zondag 12.00-17.00 

De actuele openingstijden tijdens feestdagen zijn terug te vinden op de homepage of op de winkelpagina's:
Groningen 
Zwolle  
Wilp 
Assen
2. Is mijn hond welkom in de winkel?
Jazeker! Neem gerust je hond mee naar Tuinland, gezellig zelfs. Denk je er wel om dat de hond aangelijnd is? 
Neem je een mandje mee voor in het karretje? Geef dit dan even door bij de klantenservice om misverstanden te voorkomen.
 
3. Heeft Tuinland rolstoelen of scootmobiels te huur?
Bij al onze vestigingen zijn rolstoelen en/of scootmobiels beschikbaar.
Het is verstandig vooraf contact op te nemen met het betreffende filiaal.
Groningen
Assen
Wilp
Zwolle
4. Wat is de garantietermijn?
Voor onze webshop gelden de volgende garanties:

7 dagen op snijbloemen
2 maanden op perk- en kamerplanten
3 jaar op al onze andere producten

Onze garanties doen niets af aan de wettelijke garanties waar je als consument recht op heeft. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat je als consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.  
Mocht een leverancier langer dan 3 jaar garantie bieden op zijn producten, dan hanteren wij uiteraard deze langere garantietermijn.

De kosten voor het terugsturen naar Tuinland van een product, gekocht in onze Tuinlandwebshop, welke onder de garantie valt, neemt Tuinland voor zijn rekening. Dit geldt ook voor het opsturen van een vervangend of gerepareerd product terug naar de klant.

De afleverbon is tevens uw garantiebewijs.

Wij hopen natuurlijk dat je tevreden bent over je aankopen. Mocht je bestelling niet aan je verwachting voldoen, is er iets mis gegaan bij de bezorging/het transport of heb je een klacht, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via het contactformulier, via een e-mail aan webshop@tuinland.nl .

Een bij Tuinland ingediende klacht wordt binnen een termijn van 14 dagen na ontvangst door Tuinland beantwoord. Mocht je klacht een langere verwerkingstijd nodig hebben dan antwoordt Tuinland binnen een termijn van 14 dagen met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer je een inhoudelijke reactie kunt verwachten. Samen met jou zorgt Tuinland voor een goede oplossing.

Wanneer een klacht/geschil niet door Tuinland opgelost kan worden, kun je een klacht/geschil indienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel, www.sgc.nl
Ook kan je met een geschil terecht bij het Europese ODR platform, http://ec.europa.eu/consumers/odr/


In onze winkels gelden dezelfde garanties.

Wanneer je aanspraak wilt maken op onze garanties, meldt je dan bij de klantenservice van één van onze vestigingen met het product en een aankoopbewijs.

Ruilen of retourneren
Artikelen gekocht bij Tuinland mogen binnen 30 dagen, met de kassabon, geruild of geretourneerd worden.
De producten moeten ongebruikt zijn en in de oorspronkelijke verpakking zitten, indien dit redelijkerwijs mogelijk is.

Wanneer krijg ik mijn geld terug?
Wanneer er aan deze voorwaarden wordt voldaan krijg je van ons het geld terug.

Geen kassabon meer?
Heb je de kassabon niet meer? In overleg met de klantenservice kan het artikel vaak alsnog ingeleverd worden. In de meeste gevallen wordt er een tegoedbon uitgegeven; deze bon kunt u binnen 1 jaar inleveren bij de kassa op al uw aankopen. Na 1 jaar vervalt het tegoed.
5. Wat is de voorraad?
Het assortiment in onze vestigingen kan verschillen. De basis is vaak hetzelfde, maar het kan voorkomen dat je een product op de webshop ziet die niet in de vestiging verkrijgbaar is. Je kunt contact opnemen met de vestiging om te vragen of het artikel op voorraad is, dit kan door het te vragen aan een medewerker, via het contactformulier of telefonisch 0592-343444 
Vermeld, indien mogelijk, het artikelnummer en de omschrijving van het product.
6. Is Tuinland rolstoeltoegankelijk?
Tuinland is toegankelijk voor rolstoelen. De gangpaden zijn breed opgezet zodat u makkelijk met de rolstoel door het tuincentrum komt. 
Bij het tuincafe vindt u een toilet wat makkelijk te betreden is met de rolstoel. 
In Tuinland Zwolle zijn er ruime liften waarmee u boven kunt komen.
7. Hoe krijg ik mijn aankopen bij de auto?
Dit is afhankelijk van het formaat van je aankoop. Past iets niet meer in je winkelwagen? Onze medewerkers staan klaar om te zorgen dat je grote en zware aankopen kan afhalen in ons magazijn. Je kan met de auto dan naar het afhaaldepot rijden waar de medewerkers je helpen met inladen.
8. Kan ik een winkelwagen mee de winkel in nemen zonder muntje?
Mocht je geen muntje bij de hand hebben om een winkelwagen mee te nemen, loop dan langs de klantenservice. De medewerkers hebben vaak een muntje die je kan gebruiken voor het winkelwagentje.
9. Waarom kan ik wel met mijn creditcard betalen in de webshop en niet in de winkel?
Onze ervaring leert dat bij webshopaankopen vaak gebruik wordt gemaakt van betalingen met creditcards. In de winkel gebeurd dit niet tot nauwelijks. Tuinland heeft daarom een keuze gemaakt om het gebruik van de creditcard alleen aan te bieden bij aankopen die gedaan worden in de webshop.
10. Kan ik mijn Tuinlandmunten nog inleveren?
De muntenactie is afgelopen in 2017. De munten konden alleen in 2017 nog gebruikt worden. Op de hoogte gehouden worden van nieuwe acties? Schrijf je in voor de nieuwsbrief.

Andere vraag?

Wanneer je vraag over onze winkels hier niet tussen staat kan je kijken op de winkelpagina's van Groningen, Assen, Zwolle of Wilp. Heb je een vraag over een ander onderwerp keer dan terug naar Veelgestelde vragen. Is je vraag dan nog niet beantwoord, neem dan contact met ons op.